I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, September 8, 2009

My mom accident



ma xcident dah lebih sebulan dah.....skang dah sihat sket..tp still pegi berurut dan sakit belakang....terbabas sorg2...pastu jatuh dalam cerun....ada kot dalam 5-6meter dlamnye...kete terbalik dua kali....kemudian terlungkup tayar ke atas.....kete viva ni baru kuar 3bulan......hehe.....rasenye plastik pembalut seat belakang baru je bukak...nak wat camne...dah nasib......

aku merasa gak tdo kat spital semalam...tp xtdo dalam wad...tdo dlam kete....sbb dlam wad tu byk pesakit kuarantin H1N1.kene pakai mask.....pastu tdo atas kerusi..sakit leher.....so tdo la dlm kete...selesa sket.....

cedera??takde drah setitik pun...tp tulang leher mak aku adalah sedikit lari..dan sakit yang amat...sbb sakit xleh letak ubat..kene makan ubat tahan sakit je....mak aku pun jalan macam robot sket skang....xleh toleh2....kalau nak toleh,,,badan skali kene pusing.....

adalah hikmahnye tu kan......tp syukur mak aku selamat....aku kadang2 terfikir..mcmmana kalu org tua aku dah xde...aku rase aku belum bersedia untuk itu......aku selalu tanya zizan mcm mana penerimaan die masa arwah ayah die meninggal...apa perasaan die...die nangis ke tak....aku takut sebenarnya nak lalui saat2 mcm tu....harap2 mak ayah aku dipanjangkan umur dan murah rezeki.....

mak azizan..sampai harini tak tdo dlm bilik die bersama arwah suaminya (arwah bapak mertua aku)....actually..arwah meninggal 3tahun sebelum aku dah zizan kawen...so tak sempat kenal.....ma takut nak masuk bilik tu..sbb terbayang2....muka arwah sampai skang....sedih kan.....bilik tu dh jd bilik aku kalu aku balik pasir mas....kadang2 ma terkejut tgk azizan tdo....sbbnya....ada macam sedikit gaya arwah tdo....mesti teringat kan.....aku tak mau lalui saat2 mcm tu....

3 comments:

  1. ada hikmah disebaliknya tu.

    mcm saya lepas accident dulu lebih berhati2 jadinya. biasanya kita rasa benda tu takkan jadi kat kita. bila dh terkena baru nak beringat.

    ReplyDelete
  2. a'ah....sume ckp mak aku laju....pastu kete baru kan pakai power stereng...so bile panik....bahaya sgt...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah mak kau ok je pijah.
    mmh tula aku pn xsggp weh nk lalui sume tu. tp ajal maut ni xkira umur kan. tah2 kita yg muda pg dulu?

    ReplyDelete