I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, September 10, 2009

Suamiku dan puding telur...


09/09/09...ha...ingat azizan pandai ilmu bina badan je ke? beliau pun pandai buat kueh la....(aku bgtau step2nye..beliau buat sendiri).mula2 kawen...ni la die suh aku buat..sebab suke sangat makan puding telur..kat terengganu..org panggil kueh ni sekaya...sangat manis...aku tak suker.....

tp memang senang giler nak buat.....setin susu pekat + telur (sukat dalam tin susu td yang telah kosong biar penuh)=kacau sampai sebati. masukkan dalam loyang yg telah dibakar gula sampai hangus (gula hangus buatan sendiri) dibahagian bawahnya.....pastu kukus dalam 20-30minit...siap...terbalikkan dalam belas lain......

tp hari ni encik azizan dengan senang hatinya membuat kueh kesukaan beliau sendiri bersama-sama isterinya di dapur sambil2 isterinya memasak lauk untuk berbuka puasa....beliau sangat kagum dengan kueh air tangan beliau sendiri....cuma beliau kurangkan sedikit jumlah susu pekat untuk kurangkan manis.....sedikit planta ditambah dibahagian bawah loyang supaya kueh tak melekat...hasilnya adalah seperti gambar diatas...lebih cantik dari kueh yang disediakan oleh isterinya minggu lepas....

lepas ni....aku ingin ajar beliau buat macam2 lagi supaya aku boleh goyang kaki...hahaha...ampun bang.....gurau je....harap2 suami aku tak baca blog aku ni.....

No comments:

Post a Comment