I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, November 5, 2009

Sekarang Ialah Musim Hujan



Pemandangan bandaraya kuala terengganu dari tingkap opis aku
(macam layak dipanggil pekan kuala terengganu je...)

Salam dalam kesejukan dan kenyamanan....

sekarang pantai timur mengalami musim hujan....pakcik2 dan makcik2 di kampung encik zizan yang kebanyakan menoreh getah (semua kebun sendiri)...sedang bercuti/berehat panjang.....

aku punye despatch2 pun sentiasa memakai baju hujan...ataupun terpaksa pick up sample dan hantar result pakai kereta....

tdo malam pun sentiasa nyaman ..tak perlu ekon...duk depan tv buat milo panas segelas...fuhh.....(lg best kalau ada orang yang buatkan...mcm lah ada)..duduk berhimpit2 dengan encik zizan macam umah seluas 1 meter persegi je...huah huah huah...(tak lucah kan?)

umah aku xde astro....yg ada astro susah sket nak tgk tv...sbb selalu ujan....(sebenarnya teringin nak astro....tp encik zizan tak bagi...katanya melalaikan....sbbnye die kate kalau ada astro...die akan tgk bola je....tak kire sampai kul brape pun..)..terima jelah....

tp masalah bile ujan ni...aku duk umah flat..tp bawah sekali....bile sejuk2 cenggini....encik lipan yang mengerikan itu suka masuk umah aku...dan menyelinap di balik2 kain buruk atas lantai....aku takut....semalam aku nak sapu umah...angkat kain buruk...kibas2...."kelepet"..bunyi seekor ayah lipan jatuh....otomatik tangan aku mencampakkan kain tu jauh2.....aku pun terus sembur membunuh serangga kat sepanjang pintu umah....harap2 ayah lipan,ibu lipan, anak lipan dan datuk lipan tak masuk umah aku lg....pegilah masuk umah jiran sebelah pulak...kui kui kui....

2 comments:

  1. baru je jumpa lipan dlm toilet td...

    o0o kt situ ke ofis ko? bwh tu ada klinik kn?

    ReplyDelete
  2. a'ah.....tp bangunan opis aku sebelah klinik....atas nasi kandar (dah tutup dah)

    ReplyDelete