I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 20, 2010

Facebook

Skang gile facebook....
masuk main game je..sebenarnya....
tp kdg2 tgk jugak page org....
kot2 ada gambar2 terbaru ke...
citer2 terkini tentang kawan2.....
skang musim org kawen dan musim org beranak....

ipar aku n makcik aku beranak dlm minggu ni....
sama2...."byk kena sedia pitih ni" zizan kata....
maklumlah..kat kampung2....tradisi bg duit kat baby...
adiah2 xde.....haha....

makin banyak la kot soalan terkumpul untuk aku....
haha...
harap2 xde la org nak kene tenyeh mulut ngan aku....
dah nampak perut kempis + slim giler babas ni...
lagi mau tanya dah ada isi ke belum....

kepala otak tengah serabut ni
(makin turun la berat aku)
sbb aku tengah plan nak setup bisnes....

wah....dulu2 masa blaja n sebelum kawen...
tak pernah terlintas nak bukak bisnes sendiri....
masa tu pikir makan gaji je.....

skang ni dah kawen....rasa nak keje sendiri
sendiri jd bos..sendiri jd kuli....
penat pun puas ati kan....

tp papepun perancangan kena la rapi....
supaya bisnes tak terlungkup tengah jalan.....
nauzubillah....
tp xde pengalaman bisnes ....cemana ni....

ada la tepon kawan sorg dua yg memang dah bisnes sendiri....
mintak pandapat...
so far dah "terang" sket la jalannya....
cemana nak mintak pinjaman....
bla bla bla...

budget nak mintak ngan MARA...
sbb MARA ni amat flexible....
tak macam bank katanya....
kalau bank...die kate kena bayar RM1000...
Rm1000 la jawabnya....

kalau MARA....
ada masalah kite leh buat application
nak kurangkan bayaran....
mcm2 lah....

susah nak dapat tp senang nak membayar....
mak aku dengan baik ati telah meng'offer' tanah miliknye...
untuk dicagarkan jika aku susah sgt nak dapat pinjaman....

masalahnya aku takut....
kang tak pasal2...tergadai plak tanah tu dikerjakan aku....
harap2 bisnes dalam kepala otak ni
akan jd kenyataan....

doakan aku....
AMIN...

2 comments:

  1. wah~ nak set up business sendiri. bagus!bagus!
    all the best!

    ReplyDelete
  2. hi pijah...ni aku, akmal..
    hehe..bagusla nak ade bisness sndiri..aku pon tak mau makan gaji..
    seriously aku tak rase worth it nak makan gaji spanjang hidup..
    maybe skrang tgh nak cari modal ngn keje kerajaan dulu..pahni aku nak bukak kedai makan n pusat tuisyen n kalau bjaya aku nak bukak skolah/kolej swasta aku sndiri..all the best to both of us...chayok...

    ReplyDelete