I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 21, 2010

Gembira

walaupun rancangan bisnes aku
masih dalam buku conteng2...(kertas keja tak prepare lg)...
tp aku amat gembira....

minggu lepas masa zizan g kursus..
aku ada bincang ngan mak aku....
aku cakap je sebenarnya nak test mak aku...
"ma...bank/mara senang nak bg pinjaman kalau ada cagaran"
"tp jah takut zizan tak mau cagar tanah die...."

mak aku dengan senang hatinya...
"cagar lah tanah ma...."
gembira tak kawan2?

pastu harini aku bincang2 ngan zizan....
last2 aku tanya...
"awak nak ke cagar tanah awak tu..?'
zizan dengan senang hati cakap...
"mestilah...nak berbisnes kan..."

aku teramat gembira...
sape keje bank/mara?
betul ke senang dapat loan kalau cagar tanah?

tu info tak rasmi yg aku dapat dari kawan aku lah....
yg pasti 'jalan' aku makin cerah....
cuma aku sedikit blur la kan....
aku ni nampak mcm berani...
padahal penakut giler.....

so nak mulakan langkah tu...rasa agak berdebar....
tp aku yakin aku boleh....
haha....
cuma kena kumpul kekuatan sikit....
step pertama ni...
nak daftar nama syarikat dulu...
pastu buka akaun atas nama syarikat..
isi duit sket dalam tu....
cari pembekal....
then cari kedai....
pastu aku g la MARA apply loan.....

ke salah step aku ni?

akmal,
ko tak payah keje kerajaan dulu sbb nak kumpul modal...
sbb setau aku...MARA memang ditubuhkan untuk membantu
bumiputera...
kalau xde cagaran pun....kertas keje power...
ko dah leh dapat pinjaman....

cuma cagaran untuk memudahkan....
i need RM100k
leh dapat ke?
hehe,...
doakan aku..
AMIN

1 comment: