I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 3, 2010

Mengandung...

wah..tajuk....
mesti org ingat aku yg mengandung.....
takk...aku tak mengandung....
blum masanya lagi kot....

cuma aku dikelilingi wanita2 yg mengandung....

1-adik aku....adik kandung...mengandung anak no.2
(baru 2-3 bulan kot)

2-adik ipar aku..-ustazah jqaf-mengandung anak no.3
(yg ni due 20/3/10 ni)

3-mak sedara zizan..mak sedara aku jugak la kan....
(dah 7 bulan kot..anak no 4)

4-mak sedara zizan lagi....
(anak no 3....dah masuk 5 bulan kot)

5-kawan kat UTM..kosmet..jaja
(baru 2bulan kot)

6-Vita...kosmet gak...
(ni dah terlebih due dah...)

7-Mardziah....kawan kat UTM....
tak sampai sebulan gak lagi ni...

8-Wana...kawan ami...
(sebulan lg due)..

9-sebenarnya terlalu ramai....

tp mak mertua aku tak pernah tanya pasal aku....
mungkin die takut aku kecik ati....hehe....
tp betul kot....
kang die banyak tanya..
aku tak balik pasir mas kang.....
haha...

tp disebabkan aku keje makmal perubatan....
ramai patient dr hospital dihantar ke makmal aku...
reason adalah kerana makmal swasta...lebih cepat...
dan dorang memerlukan result scepat mungkin....

buat masa skang....ramai patient dr unit o&g hsnz datang..
dorg semua adalah calon2 untuk buat IVF....
memandangkan aku ada masalah lebih kurang sama....
setiap yg datang..aku temuramah la dulu....

kebanyakannya dah kawen 5 tahun ke atas....
7 tahun ada...11 tahun ada....
dan lepas proses IVF...
dorg datang lagi untuk cek beta HcG...
untuk cek mengandung ke tak.....

bukan hospital xleh wat...tp lambat kan.....
baru minggu lepas....kakak yg dah kawen 11 tahun tu buat test...
hasilnya adalah....
tidak mengandung...
aduhhh...aku nak bgtau result pun sedih...
die mesti lagi sedih kan....

dengan adanya dorang,..mendengar cite dorg...
membuatkan aku terus tabah....
"awk baru nak masuk 2tahun kawen...awal lagi tu..."
"umur baru 27? alah muda lagi.."
tu la yg dorg cakap kat aku....hehe....

sbb dorg semua dah 30-an....ada yg umur 37....
buat IVF kat hospital....costly about RM5000++....
tu pun die caj untuk ubat sahaja....

kalau buat kat private...
ada yg RM11000....RM40000......
tgk hospital gak la....

so...aku masih tabah...dan masih berusaha....
haha....
masih berharap wpun kadang2 putus harap

sesungguhnya Allah mempunyai rancangannya tersendiri....
yg terbaik untuk kita.....
Die maha mengetahui...segalanya....
Die tahu kemampuan kita.....
Die tahu waktu yang terbaik untuk kita....
Allah Maha Besar....Allahuakbar.....

No comments:

Post a Comment