I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, March 23, 2010

pening...

yeah.....
bukan senang nak senang...
semalam g daftar nama syarikat....
nama pikir on da spot dalam kete....

sbb bagi aku nama syarikat tu apa2 pun xpe...
AH fitness center.
A-azizan
H-hafizah
sempoi je kan...

lepas tu g SME BANK...
bincang2...
die agak meragui kebolehan kitorang untuk dapatkan untung...
pasal pasaran kan...
wpun bagi aku ok....

aku malas nak yakinkan die sgt pun...
sebab bile tau
kalau buat loan RM100,00
kena bayar dalam masa 5 tahun...
congak2 kalau masuk interest..
mau RM2000 lebih kena bayar sebulan....
mampu ke aku?

berat sgt....
kalau loan rm100,000
bayar 10 tahun ke...ok gak.....

maklumlah...kami bukan kaki bisnes....
kami yakin buleh buat untung...
tp kalau bayar loan dah rm2000 lebih....
untungnya..cukup makan jelah....

so skang decide nak cari personal loan plak....
pening weh.....
bukan senang nak senang....

malam tadi g jumpe pakcik yang supply barang2....
harga yg kami tgk2..boleh tahan....
so arini nak dah print senarai barang...
nak suh pakcik tu letkkan harga2 yg die leh bagi...

so aku leh kire budget untuk barang2 tu...
sbb barang tu yang paling penting....
renovate n supplement pun penting...tp yg part barang ni
lagi penting...

dalam hal begini...
kami memelukan bantuan org tua....
nak try tanya mak zizan...
die boleh tulun ke tak....
sanggup ke tak....

kami nak mulakan 100% tanpa bantuan org lain...
agak susah.....

ya Allah..bantulah hambaMU ini....

No comments:

Post a Comment