I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, April 12, 2010

Mencari pasangan hidup...

aku rajin gak ar chat ngan kawan2 yg blum kawen...
n cakap2 la pasal mencari pasangan hidup yang sesuai...
aku cakap la..cari la yang tak tinggal solat...dan lain2...
bagi aku...syarat paling utama skali ialah
TAK TINGGAL SOLAT
sbb bagi aku...kalau die tak tinggal solat..
maknanya hubungan die ngan ALLAH adalah baik
(tp yelah kan...bukan semua yg solat tu soleh...)
bile hubungan dengan Tuhan baik..insyaalah hubungan sesama insan juga baik...
mesti die bertanggung jawab...

so kwn aku tanya...mcm mana aku tau yg bakal suami aku tu tak tinggal solat???
(konon masa tak kawen ag la kan..)

aku bersyukur aku bertemu jodoh yang baik...
(baik tak semestinya tak gaduh..hak hak hak...
tp selalunya punca gaduh adalah dari aku)

cara kami dipertemukan telah meyakinkan aku
bahawa die adalah lelaki yang baik...
walaupun tak bercinta kan....

ni nak imbas memori sket....
kami kenal masa keje kilang...
aku sempat keje kilang di serdang selama sebulan...

aku masuk dulu...
keesokannya die plak diterima masuk...
jadi bila masuk hari lebih kurang...
kami dlm syif yang sama lah...

xleh ingat masa keje kilang dulu..'azabnya time kena syif malam...
mata xleh tahan...
bile keje kilang kan..
12 jam adalah waktu keje...
so solat..makan...semua kat kilang...
surau kilang tu kecik je...dan sebelah surau tu ada tandas...
kena kongsi lelaki pompuan....
tp tandas tu sentiasa bersih la....

pompuan biasa ambik wuduk dlm tandas...
(tandas tu luas kat dalam...ada sinki...dll)
lelaki leh amik wuduk kat luar
(ada ruang amik wuduk...tp terbuka la kan...)

so dalam satu syif...ada la dalam 200 org pekerja kan...
dalam 200 pekerja....ada la lebih kurang 10 org
yang sentiasa nampak kelibat di surau....

dan zizan adalah salah seorang yang selalu terserempak ngan aku
ada gak borak2 depan tandas sambil2 tggu turn kan...
haha...depan tandas je jumpenye...
so disitulah penilaian dibuat secara tak sengaja....
aku fikir.."bagus budak ni..."
dan ketika itu...die baru kehilangan ayah....
die lebih rapat ngan kawan aku
yang duk satu department ngan die...

tiap2 kali time makan...solat...
aku akan g la tempat kawan aku....
nak ajak die kan...
zizan ni mcm pemalu sket...
dan die tak tegur pompuan....
susah la nak sembang...

ada satu hari die pakai baju terang giler kaler
kuning, merah, biru, hijau...
aku pun dengan gelak jahatnya...tegur die..
"wai...kelakar giler baju awak..mcm badut"
kejam kan aku....selalu kutuk2 die

tp tu citer 2 tahun sebelum kawen....
selepas setahun aku meninggalkan kilang
dan balik keje di terengganu....
dlm masa setahun tu...ada gak 2x die tepon
saje2 sembang...

pastu enset ilang.
pastu die call...hari yang sama enset ilang..
tp aku dah g amik simkad baru kat celcom..
sembang apa ntah...
kirenye lepas setahun kenal...dan tak jumpe2...
die bgtau die sebenarnya suke kat aku....
hehe...
suke....tp ada pakwe dah masa tu...
so terpaksa tolak la kan...

setahun selepas die bgtau suke kat aku...
die dapat keje di terengganu
haa...tulah menemukan kami kembali...
die nak cari umah sewa kat sini...
tp xkenal org kan...
dtg pun naik bas je....

kebetulan opis aku tak jauh ngan stesen bas,,,
so aku suh despatch aku g amik die...
dan die tdo bersama despatch aku kat opis...
panjang la nak citer
(sape suh citer.....)...

dah la...
die keje trg bulan 1
bulan 2 bertunang
bulan 5 kawen...
sampai skang blum ada anak....
hahaha....motif?

2 comments:

  1. haha comel jumpa dpn tandas. tp aku setuju. cari yg tak tinggal solat. num 1!
    weh kau ni kan aku tgh feel2 baca skali malas nk citer. cpt tulis detail!

    ReplyDelete
  2. bertuahla ko dpt jmp laki yg baik..
    eh persamaan byk ke contra byk lg bagus?
    wehh.. carikan aku sorg leh? hehe

    ReplyDelete