I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, September 14, 2010

Berita bergambar sempena Aidilfitri

salam aidilfitri...
hari ni hari rayer ke 5..
sehari pun belum puasa sunat aka ganti puasa...

masa kat dungun...satu umah pun aku tak ziarah..
balik pasir mas...kemain byk lagi umah pegi...
hehe..bias ni aku...suka duk umah mertua lagi...
owh kampung zizan memang terasa suasana kampungnya...

kami bertolak ke pasir mas rayer ke 2
pukul 10.30 dari dungun..
kuar after bersarapan...

kami lalu di jalan pasir puteh-machang-tanah merah dengan jayanya,,
adalah sesak sket..
tp dalam 15 minit tu je...
sebab zizan suka potong que...
aku cakap jangan...nanti org marah...potong jugak...adoi...
kalau korang ada atas jalan masa tu...
sori ek...aku le tu yg byk potong que...

esoknya..kami keluar ikut jalan pasir mas-tanah merah-machang-pasir puteh...
nak ke kenduri RAJA HASYIDAH di pasir puteh
jalan yg kami lalui adalah lengang...
tak sesak langsung...
tetapi jalan di sebelah yang menuju ke jeli...
masyaallah....
kami keluar dari susur tanah merah...
nampak jalan sesak...
ingat kan sket je...sebab semalam kan sket je...
tengok2...dari tanah merah tu....straight sampai machang....sikit lagi nak masuk pasir puteh
tak tau la berapa kilometer...
maybe mencecah 20-30km panjangnya kenderaan beratur....
mak aih....
sebabnya kan jalan tu satu line aje...

kakak aku yg balik alor star pada hari rayer pertama pun alami
sitausi tu....
sejam setengah dari machang nak sampai tanah merah...
mujur la die pinjam kete ma yang auto....

dan kami amat benasib baik..
hari rayer ke 2 lengang je ...hehe
alhamdulillah..

tp hari ke dua jelah tak sesak...
masa balik dari kenduri syidah..
kami ingat nak lalu KB la..
zizan nak shopping baju rayer..
raye ke -3 baru nak beli baju baru...
tersekat di ketereh sejam...
ingatkan nak g beraya umah makcik2 la time tu...
tp masa abis dalam kete je
sampai TESCO KB kul 6.30 dah...
shopping lagi...apa lagi..
sgt penat...


angah sekeluarga






ececeh...3anak dara....
dari kiri nur qistina-6tahun, dhia syamimi -2tahun, hurul ain-4tahun

achik bersama budak kecik bernama abdul razak bin rozaimi
yang berusia 42 hari pada hari rayer pertama....

umi dan dhia syamimi binti rozaimi

adik aku sekeluarga tanpa suami...
sbb laki die keje..

sepanjang rayer pertama..ni jelah gambar berdua kami...
tu pun masa zizan nak g solat jumaat
nampak tak ayah aku tengah menunggu zizan nak g solat sesama...
sempat lagi menantu die bergambar...

semasa cuti hari rayer...
dapat tau kisah datuk sosilawati....sedih sgt....

dan kisah tg faris petra diangkat menjadi sultan..gembira
(over plak...mcm la aku rakyat kelantan)

No comments:

Post a Comment