I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, January 20, 2011

Dup Dap Dup Dap

can't wait to setup my gym...
but at the same time berdebar...

1-loan belum pun lulus...tp insyaallah lulus...atas nama zizan la...bank skang mana pandang pekerja swasta untuk buat loan....terpaksa overlap zizan punya loan...loan sebelum die buat beli tanah...loan skang untuk bukak gym...


2-rumah sewa ayah aku iaitu lokasi dimana gym akan dibuka masih diduduki org...tggu hujung bulan 1 ni...dorang keluar..masa tu baru bleh buat renovate...renovate la sangat...cuma nak rombak bilik....then cat2..buat apa2 yang patut la....pasang carpet...pasal extra kipas ke....g tempah cermin dinding....dll..

(gambar gym tak agak2....padahal gym aku nanti gym kampung je)

3-barang2 gym dan bincang ngan supplier...cuma yang risau barang2 tu kami cuma tengok dalam katalog...takut kalau2 yang dah sampai nanti kualiti hampeh...cemana....risau tu...

4-tokey tu baik la...tp baik2 pun..mesti amik untung dah kan....kami dah bincang...kami hanya bayar dalam 50% sahaja.....50% lagi akan dibayar ansur2 selama setahun...hehe....mana nak cekau duit nak bayar semua byk2...loan pun tak dapat byk sgt sebab dah overlap kan....

5-dan bile dah setup nanti..terpaksa la kami ulang alik ke dungun dengan lebih kerap....malah zizan cakap sebulan dua diawal pembukaan...kami akan berulang alik setiap hari untuk pergi kerja dari kuala terengganu ke dungun....huhu...berkorban apa sahaja....inilah untungnya xde anak....(tp xbermaksud xnak anak)..i mean ada hikmahnya.

6-kakak aku dah bg persetujuan nak jaga gym aku nanti...lagipun die surirumah kan..anak pun dah besar sket...farhan dan 2tahun lebih...tp malam2 die ikut abg ipar aku pegi berniaga...so malam2 suh ayah aku la tengok2 kan....gym ni bukan apa sgt....xpayah la nak ajar lebih2...lagi pun aku akan sediakan buku panduan....kami tak mampu nak bg sepenuh komitmen...namapun buat loan kan....kena la keje nak bayar loan....xkan la bisnes baru bukak nak harap untung beribu2 kan....

owh...macam2 kena fikir....harap2 bisnes ni menjadi...of course jangan harap jadi kaya dengan pendapatan gym...gym cuma satu tempat untuk jual benda lain yang lebih menguntungkan iaitu menjual supplement untuk bina badan....tapi kalau jadi kaya..apa salahnya..hehe..harap2 aku jadi OKB...orang kaya bertaqwa....

niat nak jadi kaya mesti betul beb....sbb nak bantu keluarga...bantu org susah....dll...

Amin,,,doakan aku jadi OKB....(koya doh..)
(nak jugak masuk gambar sendiri...yang ni masa g cameron minggu lepas)

No comments:

Post a Comment