I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, September 25, 2011

Peristiwa yg xdpt dilupakan

19/9 dah berlalu..ececeh...so operation berjalan dengan lancar selama 3 jam 10 minit...
tapi 20/9 dah makan KFC..boleh ke?hahaha...terkejut omak den bile zizan bgtau aku dah makan KFC...dah makcik2 sume kata kena pantang kan...aku lupa la...kat dalam wad tu...macam p mengidam le plak...tapi makan xbyk la sbb tak rasa apa pun....lidah masa tu xadapat merasa apa pun...sume rasa tawar....makan KFC rasa macam nasi putih kosong je...

21/9 discharge so balik pasir mas dulu sehari...amboi...glemer nok...nak pulak zizan pasangkan video pembedahan tu pada mak, abah, mek..dan beberapa org kg yg dtg melawat aku...kecoh la..org kampung mana pnah tgk video pembedahan..nak plak org yg dibedah tu ada kat situ.dah boleh jalan2 dah...tp terbongkok2 la sbb sakit lg kat dalam perut...

22/9 balik kuala ibai jap...pastu malamnya balik dungun....tp feel better dah la....tp mak aih nak berak sakitnye...

25/9 hari ni...rasa dah bertambah baik....dah kebuncitan akibat kebengkakan perut sudah berkurangan...tp sakit2 urat masih ada....ada byk jugak kesan lebam2 kebiruan pada peha, perut dan disekeliling tempat yg ditebuk....biasa la laparoskopik...ada 3 lubang tebuk...kiri kanan dan di pusat....

nanti seminggu lebih lagi baru bleh bukak plaster pada luka tebuk....MC selam 28 hari bermula 18/9 sehingga 15/10....

pengalaman sebelum semasa dan selepas operation:

kul 11:30 staffnurse datang suh tukar baju...so masa tu dah siap mandi dah....jantung dah mula berdegup kencang...so staffnurse kata jgn risau..die dah bawak pil penenang....telan pil...dan dorang tolak ke OT room kat tingkat 3..wad kat tingkat 4...lama plak menunggu depan OT room sbb ada patient lain nak kuar...takut xmuat pintu...ada brape lapis pintu daaaa....lepas pintu..pintu..lepas pintu..pintu lagi...

masuk bilik pertama...kena tukar katil...then bukak baju...hehehe...keluarkan lengan dari lengan baju....so mcm xpakai baju la...masa ni takut...tp tenang sbb dah telan pil penenang kan....so staff bilik bedah tanya beberapa soalan...jawab pastu kena tunggu kejap...

masuk bilik yang terang benderang..huhu...pakar bius cari urat..cucuk....masih sedar lagi...doktor awang nila borak2....perkenalkan staff2 die...yg ni org kuala berang..ada orang dungun....pastu dorang tampal2 pelekat pada dada untuk moniter denyutan jantung dan sebagainya....terasa ternoda i...i kan tanpa bra...cehhh....

pastu dorang padangkan oksigen ke apa...kat muka...mungkin jugak tu gas untuk menidurkan..terus gelap gelita dunia ini....

tiba2 doktor tepuk2 pipi i yang gebu dan berkata.."hafizah..hafizah...dah siap..."..ceria je suara doktor...rasa macam..."aik...baru rasa mcm 5minit terlelap..yeke dah siap?".pastu gelap balik....rasa sakit yg amat sangat tp xboleh bergerak ataupun mengeluarkan suara,,,,terasa ada alat yg dikeluarkan dari vagina..dan juga bontot....perghh.....pastu terasa seluruh badan menggeletar....gelap lagi...

mata masih terpejam.....tp dapat dengar suara aishah (adik ipar)..suara ma zizan...dan suara zizan....dorang cuba selak selimut untuk lihat kesan pembedahan....masa ni kejap on kejap off....

tetiba termuntah....ma zizan datang lap...masa ni dah agak sedar. sikit...ma tekan butang untuk panggil staffnurse....so tanya ma...pukul berapa ni?...masa tu dah pukul 7.15 malam....mak aaii....tadi masuk OT 11:30 pagi...tetiba dah maghrib...kejap nye rasa...

bersambung...

1 comment:

  1. aku pulak yg dupdapdupdap baca kisah ni. hehe... alhamdulillah berjalan lancar.

    ReplyDelete