I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, March 5, 2012

Luah perasaan

Salam...
Skang dah hampir 6bulan after surgery...
Sepatutnya after 6 bulan baru period....tapi bulan ke2 period dan bulan ke5 juga period....
Yg 1st tu xsakit...
Tp yg 2nd sakit kuat plak senggugut..

Bertahun2 sblum operate..mmg dah jadi perkara biasa untuk muntah stp hari...loya xyah cakap la....
So 5bulan after surgery...muntah2 tu datang balik....so far boleh bertahan...

Tp 2hari sakit tekak dan batuk2.....batuk sikit muntah...batuk sikit muntah...asal muntah je batuk....

Mmg doc dah bgtau...risiko utk cyst ada balik mmg ada....dan paling cepat ada yg 6 bulan after surgery....
Mungkin aku akan pecahkan rekod dr.awang nila kot....sbb aku mcm rasa cyst aku dah tumbuh balik je dlm masa xsampai 6bulan pun...

Aku ok je...disebabkab kerana mendapatkan anak bukan lagi motif aku hidup...
Aku ada byk lg tujuan aku hidup...so aku xkisah sgt soal tu....

Tapi aku perit ngan muntah2 segala ni...
Org pregnant muntah2 bbrapa bulan je...tapi aku dah muntah2 bbrapa tahun...maybe dah 5 tahun berlarutan....campur ngan gastrik sbnarnya....

Tp kenapa after surgery...xmuntah plak...skang baru stat muntah balik...konfius..

Tapi setakat ni aku tak p scan lagi....sbb aku rasa kalau ada pun...cyst tu masih kecik...xnampak pun kalu scan...yg patut dbuat skang adalah cek darah....
Masalah orang yang keje lab darah mcm aku ni ialah...cucuk org tiap2 hari...
Tapi diri sendiri takut dicucuk...kalau dicucuk..nescaya 1hari suntuk xnak gerakkan tangan....camno....

Xtau nak cakap apa perasaan skang....aku ada tanya zizan pagi tadi....kalau cyst ada semula..nak operate ke tak....die ckp xpayah la....

Aku pun confuse tentang keinginan die terhadap zuriat sendiri...aku akui aku punye nafsu nk anak dah xde....tp tang zizan...bile aku tanya...die kata xkisah...aku xtau die nk sedapkan hati aku ke apa...atau tu mmg dari hati naluri die...

Aku ada target baru dalam hidup aku...dan target itu bukanlah berkenaan anak...lagipun aku tau....dugaan yg Allah bg bukan sia2....andai aku sabar dan redho. Ia menghapuskan dosa2 aku yg xterkire ni....juga pahala....

Kat akhirat nanti...orang2 yg xdiberi dugaan oleh Allah merayu2 pada Nya supaya dapat kembali ke dunia supaya Allah turunkan die dugaan dan ujian....kerana melihatkan betapa besar rahmat yg Allah bagi hambaNya yg diberi ujian atas dunia yg merupakan ganjaran2 nikmat di akhirat.....

So aku rasa xperlu aku mengeluh atau bersusah hati atas perkara ini...malah sepatutnya aku bersyukur...

Alhamdulillah syukur ya Allah kerana telah mengurniakan aku ujian di dunia ini....kerana dengan ujian ini...dapatlah kirenye pahala tersebut menampung dan meringankan aku dari azab neraka kerana banyaknye dosa2 aku atas dunia in...Amin....ya rabbal alamin...

1 comment: