I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 26, 2009

Cara untuk tidur di pejabat @ dalam kelas




Sunday, October 25, 2009

Lawaks

Buat bunga ros dari kentang











Saturday, October 24, 2009

BUDAK 3 TAHUN DIROGOL, DIDERA DAN DILIWAT.

Didera, dirogol, diliwat
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my

KAJANG: Kejam dan tidak berperikemanusiaan apabila seorang lelaki Afrika didakwa sanggup mendera, merogol dan meliwat anak kekasihnya yang baru berusia tiga tahun sehingga kanak-kanak itu menemui ajal.

Malah, kekasih wanita terbabit yang juga seorang janda berusia 24 tahun tergamak bersekongkol dengan warga asing itu apabila sanggup berbohong dengan mereka cerita kononnya anaknya mati akibat didera pembantu rumah.

Bagaimanapun, siasatan polis mendapati fakta dalam keterangan diberikan wanita yang bekerja sebagai setiausaha itu meragukan sebelum merumuskannya sebagai pembohongan apabila mendapati wanita terbabit tidak pernah menggaji pembantu rumah yang didakwa melarikan diri sejurus selepas tragedi menyayat hati itu.

Sumber polis berkata, wanita rakyat tempatan itu dikesan menjalinkan hubungan dengan lelaki Sudan terbabit sejak beberapa bulan lalu.

Menurutnya, lelaki warga asing itu sebelum ini memasuki Malaysia menggunakan visa pelajar dan menuntut di sebuah kolej swasta di ibu kota.

“Bagaimanapun, lelaki berusia 24 tahun itu hanya belajar sebulan sebelum tinggal bersama kekasihnya iaitu wanita warga tempatan di sebuah kondominium di Batu 9, Kajang.

“Difahamkan, lelaki Afrika terbabit tinggal serumah dengan wanita tempatan itu yang mempunyai seorang anak perempuan berusia tiga tahun hasil perkahwinannya sebelum ini,” katanya.

Menurutnya, lelaki terbabit yang kerap diminta menjaga kanak-kanak terbabit dipercayai sering memukul selain merogol dan meliwat mangsa terutama ketika ibunya tiada di rumah kerana keluar bekerja pada waktu siang.

“Namun, pada 12 Oktober lalu, ibu mangsa yang pulang ke rumah jam 9 malam terkejut apabila mendapati anak perempuannya koma dengan keadaan tubuh tidak bermaya.

“Wanita terbabit segera membawa anaknya untuk mendapatkan rawatan di Hospital Kajang, namun mangsa dilaporkan mati akibat kecederaan serius terutama di kepala,” katanya.

Menurutnya, wanita terbabit yang membuat laporan polis susulan kematian anaknya, mendakwa kanak-kanak perempuan itu mati akibat didera pembantu rumahnya.

“Menurut wanita itu, pembantu rumahnya bagaimanapun melarikan diri sebaik dia pulang ke rumah sejurus kejadian. Namun, polis mula mengesyaki sesuatu tidak kena apabila siasatan mendapati suspek tidak pernah menggunakan khidmat pembantu rumah asing.

“Malah, rasa curiga semakin kuat apabila hasil bedah siasat pihak hospital menemui kesan kecederaan pada kemaluan mangsa selain kesan sama pada dubur dipercayai akibat diliwat. Malah, tubuh dan muka mangsa dipenuhi kesan luka lama dan baru dipercayai akibat dipukul dengan teruk,” katanya.

Menurutnya, polis yang menyedari berlaku kes pembunuhan kejam terhadap mangsa bergegas ke kediaman suspek pada 13 Oktober lalu bagi melakukan pemeriksaan lanjut.

“Hasil beberapa bukti diperoleh, polis menahan pasangan kekasih terbabit sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang untuk siasatan lanjut.

“Setakat ini, kedua-dua suspek mengaku melakukan penderaan terhadap kanak-kanak terbabit yang membawa kepada kematiannya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Sakaruddin Che Mood mengesahkan kejadian pembunuhan itu namun enggan mengulas lanjut.

“Perbuatan berkenaan amat kejam dan tidak berhati perut terutama terhadap kanak-kanak yang tidak tahu apa-apa. Pihak polis akan melakukan siasatan secepat mungkin bagi memastikan individu yang melakukan jenayah itu mendapat hukuman setimpal,” katanya.

Menurutnya, kedua-dua suspek ditahan reman sehingga Ahad ini dan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana kesalahan membunuh..

update..

KUALA LUMPUR, 21 Okt (Bernama) -- Seorang wanita rakyat tempatan bersama teman lelakinya warga Sudan dijangka berdepan tuduhan membunuh anak perempuan wanita itu yang meninggal dunia minggu lepas disyaki akibat didera teruk di sebuah kondominium di Cheras.

Pasangan itu yang masing-masing berusia 24 tahun telah disoal siasat berhubung kesalahan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan, Ketua Polis Kajang ACP Mohd Sakaruddin Che Mood kepada Bernama Rabu.

Katanya polis telah menghantar laporan penuh berhubung kes itu kepada pihak pendakwa hari ini dan sedang menunggu arahan selanjutnya.

Wanita itu dipercayai cuba menyembunyikan sebab kematian anaknya berusia tiga tahun itu dan pada mulanya dilaporkan memberitahu polis bahawa anaknya didera oleh pembantu rumah tetapi siasatan menunjukkan dia tidak pernah mempunyai pembantu rumah.

Mohd Sakaruddin berkata lelaki Sudan itu memasuki negara ini menggunakan visa sebagai pelajar tetapi dia tidak menuntut di mana-mana institusi pengajian tinggi di negara ini.

Kedua-dua suspek yang ditangkap pada 14 Okt lepas kini ditahan reman sehingga Ahad ini.
Tinjauan Bernama mendapati ramai warga Afrika menghuni kondominium itu.
BERNAMA

ELLINA MAULAD MAHATHER (ibu pada budak tu)


MOHANNAD Taha Ismail 25 Suspek disyaki rogol, jolok kemaluan Aaliyah dengan jari: Polis

Dr Muz di ISS-nape ramai tak tau kisah dr muz dengar azan di ISS ek?

Oleh Dr Sheikh Muszaphar Shukor (BHarian)



KAPAL Soyuz selepas membuat pendaratan cemas.

Kami berpusing-pusing dan melambung-lambung di dalam kapal Soyuz

PADA 21 Oktober 2007 hari terakhir saya berada di angkasa lepas. Tidak sangka masa berlalu begitu pantas. Segala eksperimen saintifik sudah selesai. Hati ini berasa begitu berat untuk kembali ke bumi. Banyak memori manis yang tidak akan dilupakan.

Setiap detik ketika saya berada di Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa (ISS) dicatatkan di dalam buku nota kecil supaya dapat berkongsi bersama seluruh rakyat Malaysia. Semua hasil eksperimen termasuk bahan simbolik seperti Jalur Gemilang, Rukunegara dimasukkan ke dalam Soyuz yang akan membawa kami pulang. Krew Yuri Malanchenko dan Peggy Whitson akan meneruskan cabaran berada di ISS selama enam bulan manakala saya pulang bersama Fyeodor Urchikin dan Oleg Kotov yang menamatkan tempoh enam bulan di ISS.

Perasaan sedih menyelimuti diri. Namun saya tidak pasti mengapa. Mungkin kerana ini adalah impian saya sejak berumur 10 tahun lagi. Mungkin kerana saya berasa sungguh tenang dapat merasai kebesaran Allah sepanjang berada di angkasa.

Sedang saya bersiap sedia membuat persiapan terakhir, kedengaran suara azan. Ia seolah-olah datang dari dalam ISS. Saya melihat sekeliling pada krew yang lain tetapi mereka sibuk dengan tugas masing-masing. Saya dapat mendengar dengan jelas suara azan itu. Sungguh merdu lagi menyayat hati. Saya sedar ini adalah kebesaran Allah. Saya sedar misi saya di angkasa sudah berakhir dan kini tiba masanya untuk saya kembali ke bumi dan menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang angkasawan. Misi saya di ISS sudah selesai.

Kami memasuki kapal Soyuz yang sempit lagi kecil dengan pakaian angkasa lepas. Pakaian ini akan melindungi krew ketika memasuki lapisan atmosfera bumi dengan ketinggian suhu 8000 darjah Celsius dan sekiranya bekalan oksigen terputus. Ia mengambil masa 3 jam untuk Soyuz berpisah dari ISS dan mengelilingi orbit sebelum memasuki lapisan atmosfera. Segalanya mengikut perkiraan .


Tiba-tiba kami melihat tanda kecemasan terpancar pada monitor kapal Soyuz. Ini bermaksud kami akan melalui "ballistic re-entry" atau pendaratan kecemasan. Segala-galanya berlaku dengan begitu pantas. Kami berpusing-pusing dan melambung-lambung di dalam kapal Soyuz.

Kami mula merasakan tekanan graviti menekan dada. Dari 2G ia meningkat kepada 9G. Bermakna 9 kali berat badan menghempap dada. Ini membuatkan kami sukar untuk bernafas tetapi kami sudah dilatih untuk bernafas menggunakan abdomen. Pemikiran saya ketika itu hanya kepada eksperimen saintifik yang berada di dalam Soyuz. Saya berdoa supaya eksperimen itu tidak terjejas apabila melalui goncangan yang begitu kuat.

Saintis tempatan sudah bekerja keras untuk menghasilkan eksperimen berkenaan dan ia adalah keutamaan saya ketika itu. Tiga buah payung terjun dilepaskan untuk memperlahankan impak pendaratan pada ketinggian 11.5 kilometer. Saya dapat melihat kepulan api membara melalui tingkap Soyuz. Ketika itu komunikasi sudahpun terputus. Pada ketinggian 1.5 km thrusters dilepaskan di bawah permukaan Soyuz untuk mengurangkan lagi impak pendaratan. Saya masih berasakan hentakan yang begitu kuat apabila soyuz mencecah bumi. Akhirnya kami mendarat selepas melalui pendaratan yang mencemaskan selama 15 minit. Masing-masing masih terikat pada tempat duduk .

Bara api dan kepulan asap mula memasuki Soyuz melalui ventilasi yang terbuka secara automatik. Mujur baju angkasa membantu kami bernafas melalui oksigen yang dibekalkan. Komander Soyuz bertindak pantas menutup ventilasi dan memastikan keadaan kami selamat. Kami tidak mampu bergerak memandangkan badan berasa begitu berat. Kami cuma mampu menunggu sehingga kumpulan penyelamat tiba.
DR Sheikh Muszaphar terus menghubungi ayahnya menggunakan telefon kecemasan sebaik Soyuz selamat mendarat.

Kami terpaksa menunggu 40 minit sebelum pintu dibuka. Memandangkan tempat yang begitu sempit kami dibawa keluar dan di papah mengikut giliran. Badan kami terlalu lemah untuk berjalan dengan sendiri. Keadaan mikrograviti di angkasa membuatkan otot menjadi kecil dan tulang menjadi rapuh . Ini adalah kesan mikrograviti terhadap angkasawan yang berada di angkasa. Kami didukung dan diletakkan di atas padang gurun Kazakhstan yang terbentang luas.

Saya sedar kami terbabas sejauh 350 km dari sasaran. Saya diberi makan epal sambil menghirup udara bumi yang segar. Sambil menanti pakar perubatan dan kumpulan penyelamat yang lain , saya menelefon ayah saya menggunakan telefon kecemasan yang berada di dalam kapal Soyuz. Saya bersyukur kerana selamat kembali ke bumi dan mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakyat Malaysia yang sentiasa mendoakan misi ini berjaya.

Ini adalah kejayaan kami bersama ! Kejayaan Malaysia! Kejayaan negara tercinta!

Friday, October 23, 2009

Ayat al-Quran pada kulit bayi

SEBAHAGIAN ayat al-Quran pada kulit Ali.

MOSCOW - Pakar-pakar perubatan di Rusia bingung berikutan penemuan ayat-ayat suci al-Quran dan Arab pada kulit seorang bayi berusia sembilan bulan di Dagestan, Rusia, lapor sebuah akhbar semalam.

Ayat-ayat itu muncul pada belakang, tangan, kaki dan perut Ali Yakubov pada setiap malam Isnin dan Jumaat sebelum hilang tetapi diganti dengan beberapa ayat al-Quran baru dua kali seminggu.

Pakar-pakar perubatan Rusia menyatakan, mereka tidak tahu bagaimana fenomena itu boleh berlaku selepas perkataan Allah mula muncul pada dagu bayi tersebut ketika dia berusia beberapa minggu

MADINA mendukung anaknya, Ali.

Namun, ketika mengulas mengenainya, pakar-pakar perubatan dan keluarga bayi itu mengaku bahawa ayat-ayat suci itu menjelma sendiri pada badan Ali dan bukan ditulis oleh manusia.

"Ali akan berasa kurang sihat manakala suhu badannya meningkat kepada 40 darjah Celsius setiap kali ia berlaku menyebabkan dia menangis," kata ibunya Madina Yagubova.

Kini, tempat Ali dilahirkan iaitu di Kampung Red Oktober, Dagestan menjadi tumpuan orang ramai yang mahu melihat keanehan itu.

SEPOTONG ayat al-Quran pada peha Ali

Paparan mengenai kejadian aneh di Dagestan, wilayah selatan Rusia yang menjadi sasaran pertempuran antara tentera Rusia dengan pejuang-pejuang Islam itu turut dipaparkan di laman perkongsian video YouTube.

"Ali merupakan tanda kebesaran Tuhan. Kelahirannya di Dagestan bagi menyedarkan penduduknya supaya bersatu," kata seorang ahli parlimen di wilayah itu, Akhmedpasha Amiralaev. - Agensi

Thursday, October 22, 2009

Macam-macam

akhir2 ni..makin byk citer pelik samada benar dan ada juga yang tidak dapat dipastikan kebenarannya....

dan pelbagai kemungkaran yang makin menjadi2.....anak luar nikah makin ramai....bersekedudukan....kekasih ibu dera anak.....rogol anak....bunuh anak....bunuh membunuh...tak puas ati sikit bunuh.....cucu bunuh nenak pasal nak duit.....macam2 lah..kalau nak disenaraikan....tak larat....

tapi sedarkah kita negara2 yg dilanda bala...mcm negara2 jiran kita.....bermulanya kerana byk sgt maksiat dan amalan syirik.....org kristian kawen ngan org islam....biasa je....kat kosovo dulu pun mcm tu......bosnia.....

tp kita tak amik pengajaran.....dan melihatkan kemungkaran2 yg jelas nyata di malaysia kini.....kita seolah2 mengundang bala......

walaupun aku bukanlah warak pun....alim pun tidak....ibadah pun...yg wajib je mampu terlaksana....yg sunat sekali sekala.....tp aku sedih melihatkan remaja2 kini.....di terengganu....masa aku sekolah menengah dulu...kalau outing ke bandar..nak lihat yg free hair..payah sekali....tp skang.....bukan takat tak bertudung....siap berkarat lg.....cuma nak cr yg pakai skirt..xnampak lg lah setakat ni melainkan amoi2 cina....

memandangkan cina pun tak ramai kat trg...jd memang xberapa nampak jugak la.....

satu lg pemandangan yang menyakitkan mata aku ialah..budak2 lelaki...berpakaian ala2 punk..gothic....jalan berkumpulan...rata2 aku nampak mcm berumur 13 tahun...12 tahun...budak lagi....nampak mcm anak orang susah....dlm sekumpulan 6 org..terselit sorg pompuan.....aduh.....

tp kita.....takut nak menegur kan? macam kita buat salah dan mereka betul.....

ni citer budak opis aku.....dalam 2bulan lepas lah.....di opis....aku ada 2 org despatch....sorg tu aku amik die keje sbb nampak mcm baik.....dah hampir 2tahun la keje....dah keje..dapat beli kete..berlagak nak mampus...tak nak naik motor dah.....keje despatch..tapi nak naik kete....so sume keje jd lambat...aku marah...buat bodoh je....

aku dah cuba byk kali buat aduan supaya die dibuang keje....tp setakat aduan mcm tu...tak cukup kuat untuk buang keje...last2 aku jugak kena marah.....staff 2org pun tak mampu nak handle...mcm mana jd supervisor.....

tp last2 die sendiri buat hal......die lari ngan awek die....tak dtg keje 2minggu....so tak payah susah2 aku cr alasan untuk buang die....mmg mcm mintak dibuang....bodoh punye org.....rasanya awek die tu (budak pompuan ting 5) nak mintak putus kot.....so buat mcm berani...larikan anak dara orang......pompuan tu pun gatal....

nampak lelaki ada kete..mula lah....si despatch aku ni....gaji dalam RM1900 sebulan...rasa dah kaya sangat.....last2 kene buang keje.....melopong lah kau...ko ingat ada org nak amik ko keje....sijil pmr pun xde....harap aku kesian bg ko keje dulu...tp langsung tak hargai jasa aku...aku tegur..hempas pintu opis...blah mcm tu je....

skang padan muka ko..ko rasa lah....keje la ko kat stesen minyak tu.....br ko tau langit tinggi rendah....gaji ko takat 500 tu..ko bayar la hutang kete ko..hutang sport rim ko...hutang personal loan ko......ko tanggung la awek ko.....

aku dgr citer...die tepon despatch aku sorg lg...mintak tolong hantarkan minyak petrol...(kete nati tgh jalan..minyak abis)...ko berlagak sgt dulu kan.....rasa dah bagus sgt....ni skang nak isi minyak kete takde duit.....mula ingat kwn2...mintak tolong...ko senang dulu...ko nampak awek ko je....

pastu bleh lak hantar spy kat opis buat2 tanya keje kosong......ko ingat aku bodoh ke apa?
dah spy tu bodoh mcm ko jugak....nak menipu tp takde skill......

aku geram sgt.....padan muka ko.....

*adakah aku terdiri dikalangan org2 akhir zaman seperti yg aku sebutkan diatas?haha....aku nak luah perasaan je......

Wednesday, October 21, 2009

Sejadah Berdiri Muncul lagi

MURID-MURID dan penduduk kampung melihat kejadian sejadah berdiri di surau SK Tok Sangkut, Repek, Pasir Mas semalam.
-----------------------------------------------------------------

PASIR MAS - Warga Sekolah Kebangsaan (SK) Tok Sangkut, Repek dekat sini gempar apabila 35 helai sejadah yang berada di dalam surau sekolah berkenaan didapati berdiri.

Mereka mendakwa, bentuk sejadah itu kelihatan seolah-olah lelaki dan wanita sedang menunaikan sembahyang dan berada dalam keadaan duduk antara dua sujud.

Sejadah-sejadah tersebut juga seperti sedang berjemaah dengan sehelai daripadanya seolah-olah menjadi imam dan diikuti dengan 15 helai di ruang sembahyang lelaki dan 19 helai lagi di ruang sembahyang wanita.

Kejadian tersebut disedari kira-kira pukul 10.55 pagi oleh seorang pelajar tahun dua, Nurul Huda Mat Jali, 8, yang sedang mengikuti kelas pemulihan bersama beberapa pelajar lain di pondok berhampiran surau berkenaan.

"Saya secara tidak sengaja ternampak sejadah seperti sedang bersembahyang melalui celah pintu. Saya beritahu kawan dan dia memaklumkan kepada guru," katanya ketika ditemui semalam.

Sementara itu, guru terbabit, Adnan Abdullah, 37, berkata, dia terkejut apabila melihat sejadah-sejadah tersebut berada dalam keadaan berdiri dan seolah-olah menunaikan sembahyang secara berjemaah.

"Keadaan sejadah tersebut seperti berada dalam saf sembahyang, ada yang tinggi dan rendah seperti jemaah dewasa bersama jemaah kanak-kanak," ujarnya.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Gempar: Sejadah Berdiri Kini Muncul Lagi, Kali Ini Lebih Hebat Apabila Sejadah Siap Bersolat Asar Secara Berjemaah Dalam Sebuah Surau !!





Apakah alamat agaknya?. Kejadian yang selama ini menimbulkan kesangsian tiba-tiba berlaku di sana-sini. Difahamkan, selain daripada apa yang berlaku di Permatang Pauh, Pulau Pinang awal bulan ini, terdapat juga kejadian sejadah berdiri berlaku di Kampung Tok Sangkut, Repek, Pasir Mas Kelantan (foto), pertengahan bulan September lalu. Semua kejadian ini telah disiarkan dalam media arus perdana.

Ramai yang tertanya, apakah makna semua ini. Malah, ada yang mula merasa takut seolah-olah ada satu kejadian besar akan berlaku tidak lama lagi. Ditambah pula dengan kejadian gempa bumi yang melanda nusantara mutakhir ini, hingga mengorbankan ribuan nyawa manusia. Tambah mengejutkan bilamana sebuah kampung di Padang, Sumatera Indonesia benar-benar telah ditelan bumi akibat dibenam oleh tanah setinggi 30 meter (100 kaki) baru-baru ini. Itu belum termasuk Tsunami yang tiba-tiba melanda selepas peristiwa hitam itu beberapa tahun yang lalu.


Semua ini adalah petanda bahawa Allah SWT memberi amaran kepada manusia agar kembali kepadaNya. Bagi mereka yang melihat kejadian demi kejadian ini dengan mata hati, ikhtibar dapat diambil buat bekalan di akhir zaman ini. Namun, bagi manusia yang tidak dapat menerima kebenaran maka mereka akan menganggap itu semua adalah hukum alam. Kejadian sejadah berdiri yang semakin menjadi-jadi sekarang ini juga seolah-olah mahu mengajak kembali umat Islam supaya beriman dan menyembah Allah. Ramai umat Islam akhir zaman kini sudah lupa padaNya. Mungkin dek kerana terlalu sibuk dengan urusan duniawi dan sebagainya. Maka, masa yang lebih banyak diberikan kepada segala urusan harian, sedangkan masa untuk mengadap Allah kian ditinggalkan malah dianggap enteng oleh sesetengah pihak. Oleh itu marilah kita kembali kepadaNya, kerana petunjuk sudah mula tiba.

Sebelum ini , kejadian sejadah berdiri hanya melibatkan sehelai sejadah sahaja. Namun, maklumat terbaru yang kami perolehi terdapat satu kejadian lebih menakjubkan berlaku beberapa hari yang lalu iaitu selepas kejadian di Permatang Pauh baru-baru ini.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kemudian heboh pula cerita sejadah berdiri ini di sebuah surau sebuah pejabat yang dirahsiakan semasa salah seorang kakitangan pejabat tersebut hendak menunaikan solat Asar, dia ternampak tiga helai sejadah berdiri dan seolah2 sedang solat berjemaah. Dia pun terjerit2 balek kepejabat memanggil kawan2 lain untuk melihat. Bila kawan2 lain datang, seorang kawan sempat mengambil gambar2 sejadah2 tu....! Elok lepas 5 minit gambar2 diambil...sejadah2 itu pun dengan sendirinya terjatuk balek asal....! Pelik kan...! Tak lama nak kiamat ni...!". Lokasi kejadian ini dirahsiakan bagi menggelakkan perkara yang tidak diingini.




Inilah bukti menakjubkan sejadah bersolat jemaah yang diperkatakan
Pengajaran dan ikhtibar yang paling utama dalam kejadian terbaru ini ialah kita harus mengutamakan kewajipan mengadap Illahi daripada urusan lain. Malah, ramai diantara kita hari ini yang sering melewat-lewatkan mengerjakan solat lima waktu dan lebih mementingkan hawa nafsu semata-mata.

Oleh itu, bangkitlah dari lamunan mimpi dan buat perubahan dalam diri sendiri. Semoga Allah merahmati kita seadanya dari sebarang malapetaka selepas ini. Amin.

Wednesday, October 14, 2009

Bayi berwajah kodok dari Nepal


29 Maret 2009, seorang bayi lahir dengan anomali bentuk wajah dan tubuh di Charikot, Distrik Dolakha, Nepal. Bayi itu menyerupai seekor kodok.


Massa dalam jumlah besar datang untuk menyaksikan fenomena itu. Bayi itu tidak memiliki leher dan memiliki bola mata yang besar hampir keluar dari selaput matanya. Ia lahir dari keluarga pasangan Nir Bahadur dan Suntali Karki di rumah sakit Gaurishnkar di Charikot.

Bayi aneh itu meninggal setengah jam setelah dilahirkan. Suntali, ibunya mengatakan bahwa bayi itu dibawa ke rumah sakit setelah meninggal. Berita itu segera menyebar ke wilayah itu dan ratusan orang segera datang untuk menyaksikan fenomena itu.

Bayi itu memiliki berat 2 kg dan lahir normal dengan dikandung selama 9 bulan. Sebelumnya Suntali telah memiliki dua anak perempuan yang normal, ia tidak memiliki penyakit apapun ketika mengandung bayi ketiganya. Nir Bahadur, ayah bayi tersebut sama sekali tidak menyesali kematiannya, "aku bahagia tidak ada sesuatu yang buruk menimpa istriku." katanya.

Menurut para dokter, bayi itu mengalami penyakit yang disebut anencephaly, sebuah penyakit kerusakan tabung syaraf dan tidak lengkapnya perkembangan otak. Janin didalam kandungan berkembang tanpa tengkorak kepala bagian atas dan tabung syaraf. Bayi yang mengalami kondisi ini dipastikan akan segera meninggal ketika dilahirkan. Penyakit ini juga disebut sebagai penyebab bayi Cyclop (lahir dengan satu mata).

14 Tempat di bumi yang mirip macam kat planet asing

Jika selama ini para pelancong menghabiskan ratusan hingga ribuan dolar AS (US$) untuk menikmati perjalanan berkeliling dunia, kini cobalah lakukan perjalanan ke objek-objek luar biasa yang tiada duanya layaknya menjelajah antargalaksi tapi tetap menginjak planet bumi. Mengunjungi salah satu tempat yang luar biasa itu, Anda serasa terperangkap di planet lain. Berikut ini tempat-tempat menarik di planet bumi ulasan Sonja Groset seperti dilansir Bing Travel, baru-baru ini.
Spoiler for 1. Blue Lagoon, Islandia:
Tempat ini dipenuhi dengan banyak kolam buatan yang berisi material dari aktivitas gunung berapi. Air dengan kaya mineral yang terdapat di sini dipercaya memiliki kekuatan untuk menyembuhkan penyakit tertentu. Saat musim dingin, uap panas muncul dari kolam yang dikelilingi salju dan es, sehingga menciptakan suasana yang mencekam.



Spoiler for 2. Haleakala, Hawaii:
Haleakala, kawasan gunung berapi ini mengelilingi Maui, Hawaii. Saban tahun hampir lebih dari 1,5 juta orang mengunjungi Haleakala. Mereka terkadang hanya sekadar ingin menyaksikan matahari terbit atau tenggelam, dengan pesona yang amat dramatis, juga menyaksikan kawah besar di gugusan Haleakala. Nama Haleakala berasal dari bahasa Hawaii yang berarti rumah matahari. Menurut legenda, manusia setengah dewa dari Maui telah menyimpan matahari di tempat ini untuk memperpanjang waktu siang.


Spoiler for 3. Chocolate Hills, Filipina:
Bukit kapur Choclolate Hills seluas 20 mil persegi yang terletak di Pulau Bobol, Filipina, yang ditutupi hampir 1300 rumput. Bukit kapur ini berketinggian sekitar 100 hingga 400 kaki. Saat musim kering, bukit ini menyerupai cokelat chip raksasa. Berdasarkan legenda setempat, bukit ini terbentuk dari kotoran kerbau raksasa yang diberi makanan beracun oleh petani setempat. Namun, para ilmuwan menyimpulkan bahwa bukit tersebut terbentuk akibat puing-puing vulkano.


Spoiler for 4. Craters of The Moon National Park:
Craters of The Moon National Park di Idaho, merupakan kawasan menyerupai bulan yang dapat Anda dijumpai di Amerika Serikat. Terbentuk dari erupsi gunung berapi yang terjadi 15.000 tahun silam, tercipta lapangan lava seluas lebih dari 600 mil persegi. Kekuatan erupsi lalu menciptakan bara berbentuk kerucut dan cerukan lava.


Spoiler for 5. Racetrack Playa, California:
Racetrack Playa di Death Valley National Park, California AS, saat ini dikenal sebagai batu seluncur yang misterius. Danau kering ini beralaskan batu dan sediment lumpur. Tidak ada seorang pun yang pernah melihat batu-batu tersebut bergerak. Tapi, teori yang berkembang menyatakan bahwa pergerakan tersebut akibat angin yang berhembus kuat dan akibat penyusutan es. Dampaknya terjadi saat musim hujan, dimana permukaan danau yang dangkal menjadi licin.


Spoiler for 6. Cappadocia, Turki:
Cappadocia di Turki menampilkan formasi batu unik yang biasa disebut “peri cerobong asa”. Cappadocia terbentuk dari aktivitas geologi dan gunung berapi, termasuk cuaca dan erosi, yang terjadi sekitar 60 juta tahun Islam. Tahun 2000 lalu, kaum Nasrani membangun gereja pertama di kawasan bebatuan unik itu.


Spoiler for 7. Laut Mati, Timur Tengah:
Tepian laut dengan air asin yang disebut Laut Mati ini adalah yang terendah di bumi, yaitu hampir 1.400 kaki dibawah permukaan laut. Air di sini lebih asin ketimbang air di samudera, karena kadar garamnya yang tinggi sehingga memungkinkan makluk hidup dapat mengapung di atas air. Perairan Laut Mati banyak dimanfaatkan untuk terapi kesehatan. Air danau raksasa ini terus menyusut, karena ada lubang yang berbahaya.



Spoiler for 8. Madagaskar, Afrika Tenggara:
Di Pulau Madagaskar, di pesisir tenggara Afrika, hutan pohon berakar panjang banyak terdapat di sini. Pohon tersebut mampu menyerap air dalam jumlah besar dan berketinggian 100 kaki dengan diameter hampir 400 kaki.


Spoiler for 9. Pamukkale, Turki:
Karang Pamukkale di Turki, hampir menyerupai air terjun yang membeku ketimbang sumber panas. Karang terjal dan danau dangkal terbentuk dari aktivitas gunung berapi dan mengandung kadar kalsium tinggi. Nenek moyang bangsa setempat meyakini panas yang ditimbulkan adalah pengobatan yang diberikan Tuhan dan mengembangkan kota kuno di atas bukit.


Spoiler for 10. Gurun Pasir Erg Chebbi, Maroko:
Gurun Pasir Erg Chebbi yang berada di bagian tenggara Maroko, terbentuk dari pasir yang ditiup angin yang kini memiliki ketinggian hingga 500 kaki. Desa Merzouga, sekitar 4 jam perjalanan dari Marrakesh, Ibu Kota Maroko, berlokasi di tepi bukit pasir ini. Wisatawan dapat membangun kemah di sini, mengendarai unta, dan menyaksikan matahari terbit serta tenggelam. Menurut legenda, bukit pasir ini tercipta akibat hukuman Tuhan yang menimpa penduduk lokal karena telah mengusir seorang petualang.


Spoiler for 11. Devil’s Tower, AS:
Terletak di atas bukit vulkano, Devil’s Tower memiliki puncak dengan ketinggian lebih dari 5.000 kaki. Selain kerap menjadi tujuan utama untuk pendakian, inilah tempat spiritual bagi sejumlah suku asli Amerika. Biasanya, para pendaki tidak melakukan kegiatannya saat Juni, saat upacara sakral berlangsung di sini.


Spoiler for 12. Kata Kjuta, Australia:
Formasi batu pasir Kata Kjuta, seperti Uluru, terbentang di gurun Australia menutupi alam sekitarnya. Tidak hanya diperuntukkan sebagai taman nasional, tempat ini juga menjadi kawasan spiritual bagi suku Aborigin. Mulai fajar hingga menjelang petang, pancaran sinar matahari menciptakan banyangan warna merah hingga kecokelatan pada formasi batu.


Spoiler for 13. Mirny Diamond Mine, Siberia:
Mirny Diamond Mine di Siberia adalah kawah terbesar kedua di dunia yang dibuat oleh manusia. Jalur menuju dasar kawah mencapai 1.700 kaki ke areal tambang emas yang setiap tahun menghasilkan 2 juta karat. Transportasi udara dari atas ke kawah sangat terbatas untuk helikopter setelah sejumlah kecelakaan akibat aliran udara.


Spoiler for 14. Bryce Canyon National Park, AS:
Berlokasi di tenggara Utah, Amerika Serikat, Bryce Canyon National Park dikenal karena formasi geologisnya yang disebut hoodoos. Sedimen dari danau dan aliran yang sudah ada sejak 40 juta tahun lalu yang telah terkikis, membentuk formasi ini. Perubahan warna dari merah muda menjadi merah tua, lalu oranye, adalah hasil dari deposit mineral di batuan sedimentasi.


Seharusnya Gunung Bromo Masuk Lho ya, kurang bagus apa dibanding dengan yang lain, mungkin kurang lobi dan promosi kali ya

Crop circle

post ini di copy dr blog berbahasa indon

Crop circle Boryoung - pertama yang muncul di Korea Selatan

Sudah agak lama saya tidak memposting berita mengenai kemunculan crop circle. Bukan karena saya enggan, namun karena pada bulan September dan Oktober 2009, tidak ada crop circle yang dilaporkan muncul. Jadi untuk mengisi kekosongan ini, saya membongkar arsip-arsip lama mengenai crop circle yang unik dan langka. Dan saya menemukannya, sebuah crop circle yang percaya atau tidak, muncul di Korea Selatan.


Selama ini, saya mengira satu-satunya negara Asia yang pernah mengalami kemunculan crop circle adalah Jepang. Namun pada tahun 2008 kemarin seorang fotografer Korea, lewat websitenya yang berbahasa Korea mempublikasikan foto crop circle yang mungkin adalah crop circle pertama di Korea Selatan. Crop circle ini muncul di kota Boryoung pada tanggal 3 Juni 2008.


Selain bentuknya yang unik, crop circle ini memiliki ukuran yang juga luar biasa. Menurut sang fotografer, formasi ini memiliki diameter sekitar 150-200 meter. Ia juga menceritakan bahwa ia dapat merasakan adanya arus listrik ketika ia melangkah masuk ke dalam formasi ini dan untuk sejenak ia merasa menjadi lebih lemah. Namun tidak ada keterangan lebih lanjut mengenai crop circle ini.

Crop Circle - Sejarah, Penjelasan dan Karakteristik

Crop circle merupakan salah satu misteri yang paling menarik di zaman modern ini. mungkin ini adalah satu-satunya misteri yang sejalan dengan seni yang indah.


Crop circle atau yang lebih dikenal dengan sebutan lingkaran ladang gandum adalah sebuah pola yang muncul dalam semalam pada ladang gandum dengan ciri merunduknya batangan gandum tersebut. Pada awalnya, crop circle hanya berbentuk lingkaran-lingkaran sederhana, namun memasuki tahun 1980an, crop circle berkembang hingga memiliki pola yang rumit dan tidak hanya berbentuk lingkaran.

Istilah Crop circle pertamakali diperkenalkan oleh Colin Andrew, salah satu peneliti crop circle ternama di dunia. Mungkin banyak dari kita yang belum mengetahui, namun crop circle ternyata tidak hanya muncul di ladang gandum, melainkan juga di ladang jagung, keledai, sawah dan kebun bunga.

Sejarah Crop Circle
Sejarah Crop circle dapat dilacak hingga tahun 1678. Pada abad tersebut, ada sebuah ukiran kayu yang disebut "Mowing Devil" yang menggambarkan iblis sedang menggambar desain oval di sebuah ladang gandum.

Kisahnya mungkin sedikit mistik. Sang petani yang menolak tuntutan pekerjaan sang majikan, mengatakan bahwa lebih baik iblis yang mengerjakan tugasnya. Pada malam itu juga, Ladang gandum tersebut terlihat terbakar oleh api. Paginya lingkaran misterius berbentuk oval muncul di ladang tersebut.

Entahkan ini kisah nyata atau tidak, tidak ada yang bisa mengkonfirmasinya.

Laporan crop circle yang lebih modern dipublikasikan di majalah Nature edisi 29 Juli 1880. Pada tahun itu, seorang peneliti bernama John Rand Capron melaporkan adanya tanaman-tanaman gandum yang merunduk dan membentuk lingkaran sirkular.

Crop Circle - Mendunia
Crop circle mulai mendunia pada tahun 1980-an ketika media melaporkan banyak crop circle muncul di wilayah pedesaan Inggris, terutama di Wiltshire dan Hampshire. Bersamaan dengan kemunculan di Inggris, fenomena yang sama dilaporkan muncul di Australia dan Amerika Serikat.

Hingga saat ini paling tidak ada 12.000 Crop circle yang telah ditemukan di seluruh dunia, seperti Inggris, Rusia, Amerika Serikat, Kanada dan bahkan Jepang.

Crop Circle - tanda kemunculan
Menurut para saksi mata, Sebelum Crop circle muncul, selalu ada tanda-tanda aneh yang mendahului :

1. Adanya lingkaran-lingkaran cahaya aneh yang melayang-layang diatas ladang.



2. Terjadinya badai petir hebat.

3. Benda-benda elektrik tiba-tiba mati dengan sendirinya termasuk mesin mobil.

Karena itu hingga saat ini, teori sains yang paling populer mengenai dugaan penyebab kemunculan crop circle adalah akibat medan elektromagnetik yang berasal dari petir. Namun para ilmuwan belum bisa memecahkan misteri mengapa petir dapat menciptakan pola-pola yang indah.

Crop circle - Hoax atau Nyata ?
Pada tahun 1991, dua pria dari Southampton, Inggris bernama Dave Chorley dan Doug Bower mengaku telah membuat Crop circle sejak tahun 1976. Mereka membuat crop circle tersebut hanya dengan menggunakan sebuah papan, patok dan tali. Menurut mereka, hanya dengan menggunakan alat sederhana itu, mereka dapat membuat sebuah lingkaran dengan diameter 12 meter hanya dalam tempo 15 menit.

Majalah Time edisi 23 September 1991 menyebut pengakuan Chorley dan Bower dengan kutipan seperti ini :

"Pengakuan ini mengakhiri sebuah misteri paling populer yang pernah disaksikan Inggris dan dunia"

Benarkah anggapan majalah Time ? Apakah misteri ini telah terpecahkan?

Memang, banyak dari crop circle adalah buatan manusia, namun para peneliti menemukan karakteristik-karakteristik yang kelihatannya mustahil dapat dibuat oleh manusia.

Crop Circle - Karakteristik
Karakteristik yang ditemukan pada crop circle yang asli adalah sebagai berikut :

Batang gandum tidak patah
Pada crop circle yang asli, tanaman gandum tidak patah. Ia hanya merunduk seperti sebuah sendok plastik yang dipanaskan. Menurut para peneliti, hal ini bisa diakibatkan oleh semburan elektromagnetik yang deras kearah tanaman gandum hingga menambah kelembaban batang gandum yang memungkinkannya untuk merunduk tanpa patah.


Lubang-lubang kecil pada batang gandum
Ciri lainnya adalah ditemukan lubang-lubang kecil di batang gandum. Para peneliti menduga bahwa lubang ini tercipta akibat adanya semburan gelombang mikro yang terus-menerus yang menyebabkan kelembaban batang gandum berubah menjadi uap panas yang kemudian mencari jalan keluar dari batang gandum.


Pola Rumit
Memang, manusia yang berusaha membuat crop circle mampu membuat pola yang rumit, namun tidak dalam semalam. Crop circle asli terkadang memiliki pola geometri yang asing bagi kebanyakan orang. Salah satunya adalah pola Phi yang hanya berhasil dipecahkan oleh seorang ahli astrofisika !



Partikel Besi Mikro bermagnet
Ciri lain yang hampir mustahil ditiru oleh manusia adalah adanya Partikel Besi bermagnet yang ditemukan pertama kali oleh para peneliti dari BLT Institute. Partikel besi bermagnet tersebut memiliki diameter 10-50 mikrometer dan terdistribusi secara merata dan linear di perimeter Crop Circle. Menurut para peneliti, partikel besi ini mungkin muncul karena terciptanya kolom udara yang terionisasi (Plasma Vortex).



Perubahan struktur Kristalin batang gandum
Ciri lainnya adalah adanya perubahan struktur Kristalin pada tanaman gandum. Karakter ini hampir dipastikan tidak dapat ditiru oleh orang lain.

Perubahan komposisi kimiawi tanah
Peneliti lainnya juga menemukan pada beberapa kasus terjadi perubahan komposisi kimiawi tanah tempat terciptanya Crop circle.

Timbulnya medan magnet misterius di lokasi
Pada crop circle yang asli, umumnya terdapat medan magnet yang sangat kuat di dalam lingkaran formasinya. Medan magnet ini dapat mematikan peralatan elektrik. Ciri ini tidak ditemukan pada crop circle buatan manusia.

Crop Circle - Tantangan Sains
Pada tahun 2002, Discovery Channel menugaskan 5 insinyur aeronautic dan austronautic dari MIT untuk membuat Crop Circle. Syaratnya mereka harus membuat Crop circle yang paling tidak memiliki 3 ciri, yaitu :

1. Batang gandum yang tidak patah
2. Ada lubang-lubang uap pada batang gandum
3. Adanya partikel besi berdiameter 10-50 mikrometer yang tersebar merata secara linear di formasi Crop circle.

Tim tersebut kemudian membuat sebuah crop circle, lalu berusaha memasukkan 3 karakter diatas. Mereka menggunakan microwave emitter untuk meningkatkan suhu batang gandum hingga berubah menjadi uap. Mereka lalu menggunakan flamethrower untuk menyemprot partikel besi. Namun ternyata peralatan tersebut memakan terlalu banyak waktu dan tidak efektif sehingga mereka terpaksa menggunakan pyrotechnic untuk menyebarkan partikel besi secara merata.

Dengan seluruh teknologi canggih yang digunakan, para insinyur MIT hanya dapat menghasilkan 2 ciri dengan sempurna. Ciri ketiga, yaitu partikel besi tersebar tidak dengan merata.

Lagipula menurut peneliti Crop circle, para tim tersebut menggunakan ilmu pengetahuan dan peralatan canggih yang jelas diluar jangkauan para Hoaxer lainnya.

Bukan hanya di Inggris, Percobaan mereproduksi Crop circle ternyata pernah dilakukan oleh seorang peneliti Jepang bernama Y. Ohtsuki (Crop circle pernah muncul di sawah padi di Jepang).

Ia memang berhasil menciptakan karakter asli crop circle yaitu dengan cara menjatuhkan bola api plasma ke sebuah piringan yang ditaburi debu alumunium. Ya, karakteristik yang sederhana-pun membutuhkan ilmu pengetahuan yang cukup rumit.

Pernah suatu hari, para peneliti yang berusaha menciptakan kembali Crop circle dengan segala karakteristiknya menggunakan derek seberat 40 ton hanya untuk memasang penerangan agar mereka dapat bekerja pada malam hari. Atraksi itu menarik banyak penonton yang ingin tahu.

Crop circle asli muncul tanpa adanya atraksi dan keramaian seperti itu. mereka hanya muncul dengan tiba-tiba. Jadi sains modern masih belum bisa menjelaskan dengan sempurna fenomena ini.

Adakah penjelasan lain yang ditawarkan ?

Crop Circle - Penjelasan Lainnya
Bagi yang lain, ketika sains gagal mengungkap rahasia crop circle, mereka sampai kepada penjelasan alternatif, Yaitu crop circle adalah buatan alien.

Pada tahun 1966 terjadi laporan yang luar biasa aneh. Di sebuah kota kecil di Tully, Queensland, Australia, seorang petani tebu melaporkan adanya sebuah UFO yang terbang dari alang-alang. Ketika ia menyelidiki lokasi terbangnya UFO tersebut, ia melihat alang-alang diatas air rawa ditempat itu merunduk dalam pola lingkaran searah jarum jam. Luar biasanya, jalinan yang tercipta dari alang-alang tersebut mampu menahan berat 10 pria dewasa.

Di Inggris, beberapa saksi mata pernah melihat objek terbang tak dikenal pada malam munculnya Crop circle.

Saya pernah menyinggung soal ini di postingan saya yang berjudul : Crop circle bermotif suku maya muncul di Sillbury Hill.

Dalam postingan itu, saya menyinggung mengenai kesaksian seorang polisi yang melihat tiga pria tinggi sedang mengamati ladang gandum. Ketika petugas polisi menghampiri mereka, mereka lari dan menghilang. Dengan segera polisi tersebut mendengar suara berdengung statik yang aneh, dan ia menyaksikan batang-batang gandum mulai merunduk mengiringi suara dengungan itu. Malam itu juga disekitar situ seorang saksi berhasil memotret objek terbang tidak dikenal.

Apakah Crop circle adalah jejak UFO yang tertinggal ? Ataukah kode rahasia yang ingin disampaikan kepada umat manusia ? tentu saja tidak ada yang bisa memastikannya.

Namun dugaan ini dibuat semakin panas akibat adanya pengakuan seorang mantan sersan polisi di Inggris yang mengaku bahwa para petani di Inggris dibayar oleh pihak militer untuk segera membuldoser crop circle segera setelah mereka muncul.

Apakah militer Inggris mengetahui sesuatu yang tidak boleh diungkapkan ?

Saya rasa, bertentangan dengan anggapan majalah Time. Misteri ini akan tetap hidup di abad modern ini sampai kita benar-benar mendapatkan bukti sains yang solid dan masuk akal. Atau, apakah mowing devil benar? Mungkinkah crop circle memang dibuat oleh setan sendiri ?